سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه معلم

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تفاوت تراوین با تریبال وارز

اگر روی اینترنت نگاه کنیم خیلی ها خواستند کار تراوین را انجام بدهند اما به اون موفقیت نرسیدند (که لیست کامل آن در این آدرس است http://www.mpogd.com/games/similar.asp?ID=3408)
که این بر می گردد به چند ویژگی مهم این برنامه
که به جای ذکر چند ویژگی دیگر یک مسئله مهمتر را باید بگویم
آیا می دانستید هم پای بازی تراوین در ایران بازی تریبال وارز هم انجام میشود البته هم پا که نه چون عملا تعداد بازکنان در تریبال وارز بیشتر است
یعنی آمار کلی آن عبارت است از
تریبالز 318631 نفر
و  تراوین 111653 نفر
و نکته دیگر این تریبال وارز یک سال قبل از تراوین عرضه شده
من در زیر تفاوت هایی که هر هرکدام نسبت به دیگری وجود دارد را می نویسم (این نتیجه بازیها و بررسی های انجام شده است)
1- تریبال وارز از شروع بازی جذاب تری برخوردار است و با سرعت بالاتری انجام میشود طوریکه اگر کسی بخواهد از تریبالوارز به تراوین کوچ کند مانند این است که اتومبیل فراری خود را با تاکسی برگشتی عوض کند (به دلیل این تفاوت ها بازکن های تراوین از متوسط رده سنی بالاتری برخوردارند)
2- در تراوین بهتر میتوان قتل و عام کرد و بهتر تصرف نمود مثلا می توان حمله واقعی را بین چند حمله تقلبی مخفی کرد که به فیک یا feak معروف است به نظر من حمله فیک مضخرفتنرین چیز تراوین است.چون آمار نیروها در تراوین داده نمیشود
توی دنیای واقعی وقتی دیده بانها خبر میدن که جنگ تو راهه میتونن بگن که مثلا یه لشگر فلان تعداد تو راهه
اما تو تراوین مثل اینه که دیده بانها خبر بدن به ما داره حمله میِشه
بعد که همه خدم وحشم  آماده شدن ببینن یه سرباز دیوونه میدوه میخوره به دیوار بعد هم پخش میشه رو زمین
اما  تو تریبال هرکی حمله می کنه تعداد نفرات تو اون حمله گزارش میشه
توی اکثر بازی های این سبکی، موضوع آن بودن یا نبودن مهم ترین موضوع هستش.. که در تریبال اصلا رعایت نشده
در زیر چند مشخصه تریبال وارز را می آورم و بعد چند مشخصه از تراوین
مشخصه های بارز تریبال وارز
-1 از نژاد ها در این جا خبری نیست (که بتوان از مهارت یک نژاد بهره برد)
2-در پایان بازی جوایز نقدی وجود دارد (که موجبات انگیزه بازی پرشور را فراهم کرده است)
3- کمانگیر (نکته مثبت)
4- قوانین بازی ساده تر است( در قسمت مربوط به تراوین از سخت گیریهای قوانین در تراوین گفته میشود)
5- انجمن های قوی تر
6-امکان انتخاب نشان یا پرچم در جنگ
7- محدود شهر در نقشه
8--آرایش نیروهادراینجا یک مزیت فوق العاده هست

9-توتراوین می تونی بیشترازجمعیت دهکده ات نیروداشته باشی
اما در تراوین
1- در اینجا نیز هر وقت راده کنید روستای متروکه پیدا می کنید مگر آنکه به انتهای بازی نزدیک شده باشم
2- شما می توانید با منجلیق رقبای خود را به خاک سیاه بکشید(امتیاز آنها را به صفر برسانید)
3- وجود استراتژی های پیچیده حمله و دفاع تنها در این بازی دیده شده است
4- شباهت بیشتر sim-city نسبت به تریبال وارز
5- امکان انتخاب شروع مسابقه با سه نژاد کاملا متفاوت
6- هماهنگی بین قبایل (که در اینجا اتحاد گفته میشود) کمتر است
7- سیستم هرو یا قهرمان پروری
8-  سیستم تخم ریزی  oases 
9- امکان برقرای دیپلماسی 
با ارسال پیشنهاد (برای برطرف نمودن سوء تفاهم های پیش آمده )
10 - دراین بازی هم جایزه داده میشود اما به سختی خیلی خیلی خیلی زیاد و عملا دست نیافتنی
11- در اینجا شما میتوانید با پرداخت پول همه چیز را بخرید
12- شما در این بازی یک شهر با نام پایتخت و بی شمار دهکده میتوانید داشته باشید
13-
مثل تراوین نرم افزار تقلب نداره
814-فاقد آرایش نیروها.بازی تراوین فقط یه چند مدل سرباز هستش که نه می تونی سبک حمله شو تغییر بدی نه چیزی فقط دو مدل حمله داره
اما به طور خلاصه
بازی تراوین یک کپی ناقص و ساده شده ی بازی تریبال هست که اشکالات فراوانی از نظر معادلات ریاضی داره
و همین مسئله باعث جذابیت آن نزد بزرگترها شده که بازی به صورت غیرقابل پیش بینی اما منطقی  در میاید  به عنوان مثال
برای چیف کردن (که یکی از مهم ترین عملیات
ها در بازی هست)متأسفانه یونیت نه چندان گران قیمتی به نام منجنیق
وجود داره که با سرعتی که داره کار از دور خارج کردن یک بازیکن  رو مثل آب خوردن کرده و
لذت و سختی بازی استراتژیکی که بر مبنای الگوریتم ریاضی بنا شده رو از بین
برده. در حالی که اگر سرعت چیف ها از همه ی یونیت ها کمتر بود اون وقت واقعا" بازی لذت دو چندانی پیدا میکرد...
در حالیکه در بازی تریبال شما باز یونیتی مثل چیف دارید به نام nobleman. اون یونیت بسیار
گران قیمت و کند ترین سرباز در بازی هست و برای همین پنهان کردن چهار
nobleman در میان حملات ایذایی به راحتی و آسانی پنهان کردن 6 چیف در وسط انبوهی
از منجنیق ها نیست. برای همین هست که منطق به کار رفته در تراوین رو به هیچ
وجه نمیشه با منطق قوی ریاضی به کار رفته در تریبال مقایسه کرد!
 اما نکته دیگر
شما در 40 و خورده ای سرور از مجموعه سرور های بین المللی .net در تریبال
وارز نمیتونید بیش از چند سرور انگشت شمار پیدا کنید که تنظیماتشون با هم یکی
باشه، درسته که ورژن های سرور ها همه با هم هر یکی دو ماه یک بار آپدیت
میشن ولی قوانین بازی در هر سرور به صورت جداگانه تعریف شده که این خودش
میتونه همه جور سلیقه ای رو در یک مجموعه در بر بگیرهه. مثلا" در world 36
شما چیزی به نام حمایت از تازه واردین نداریدهمان در تراوین اینطور نیست و قوانین همه جا یک جور است
نکاتی از بازی تراوین
1-در زمان حمله به شهر اگر مغلوب شویم تمام آیتمهای موجود در بازار offer آزاد میشود
2- وقتی از یک شهر به شما حمله شود یا شما به آن شهر حمله کنید شما دیگر نمی توانید با آن شهر داد و ستد برقرار نمایید اما این قانون شامل شهرهای دیگر مالک اکانت نمی شود
3- شهر پایتخت را هرگز نمیشود تصاحب کرد و اگر در شهرهای دیگر اقدام به احداث قصر(با لول معلوم) نمایید آن شهر نیز قابل تصاحب نیست (ضمن اینکه هر بازیکن فقط یک قصر می تواند داشته باشد)
4- امکان تغییر مکان پایتخت وجود دارد
4- نیروی اعزام شده برای حمله یا حمایت تازمان خروج از دروازه های شهر قابل برگشت دادن است که این زمان حدود 90 ثانیه و برای Speed حدود 30 ثانیه است
5-وقتی دستور ساخته شدن یک بنا داده شد با کنسل ساخت منابع آن کامل بر نمی گردد
6- آپدیت منابع بصورت آجاکس انجام نمیشود بلکه با محاسبات جاوا اسکریپت است

باگ های بازی (یا امکاناتی که به نظر باید قرار داده شود)
1- امکان اینکه نیروی حمایت کننده را در اختیار گرفت مثلا به جای دیگری اعزام کرد قرار داده نشده است
2- امکان اینکه تامین آذوقه نیروی اعزام شده را به عهده گرفت یا به عهد نیروی حمایت شده قرار داده قرار داده نشده است
3- امکانی برای بازخرید نیروی به اسارت گرفته شده وجود ندارد(فرق این نوع خرید با خرید از سربازخانه در فوریت دریافت نیرو است)
4- افراد زیادی تنها برای تست وارد بازی می شوند و دیگر حتی سرکشی نمکنند و عده ای هم هستند که حتی لاگین هم نمی کنند که این افراد بیشتر موجب برهم خوردن تعادل بازی میشوند (چون برای بقیه نقش طعمه را بازی می کنند)